Sykehjemsplasser for Sør-Odal-, Grue- og Kongsvinger kommune

Deltagere:

Grue, Kongsvinger, Sør-Odal

Avtaleeier:

RIIK

Oppstartsdato:

16. juni 2025

Utløpsdato:

15. juni 2027

Maks varighet:

15. juni 2031

Leverandør:

Skaar Omsorg AS (Villa Skaar)

Kontaktperson:

Anette Øverby

Kontaktperson telefon:

91784993

Kontaktperson hos deltager:

Åpne i Mercell

For de tre kommunene er det inngått avtaler for sykehjemsplasser hos Skaar Omsorg AS (Villa Skaar). Institusjonsadressene som inngår i avtalen til Villa Skaar er:

  • Villa Skaar Valstad: Bråtastubben 6, 2074 Eidsvoll Verk
  • Villa Skaar Bøn: Bønsbakken 13A, 2073 Bøn (Eidsvoll Verk)
  • Villa Skaar Lunner, Kalvsjøhagen 23, 2730 Lunner
  • Villa Skaar Jevnaker, Kingeveien 59, 3520 Jevnaker

Valstad og Bøn er de to institusjonene som vil benyttes så langt kapasiteten rekker. Hvis ytterligere behov, vil Lunner og Jevnaker være tilgjengelige.

Bestilling:

  • Bestilling hos leverandør ved: Anette Øverby, KAM
  • Ordinær bestilling kan sendes pr mail. Ring hvis det haster
  • Leverandøren svarer på forespørsler omgående (i løpet av dagen)
  • Hvis leverandøren ikke har kapasitet, gis beskjed omgående (i løpet av dagen)

Priser, vær bevisst på:

  • Hva skal bestilles: Korttidsplass eller langtidsplass
  • 3 dager oppsigelsestid for begge alternativ

Tjenester pasienten må betale for selv (ikke inkl i døgnpris):

  • Frisør
  • Fotpleie
  • Alle pasienter informeres om tilleggstjenestene ved innflytting, og tjenestene er frivillige og kan bestilles etter behov

Hva kan man forvente av leverandøren

  • Villa Skaar legger til grunn en trygg, forutsigbar og kvalitetssikret oppstart for hver enkelt pasient.
  • Det skal gjennom gode rutiner sikres stabil overgang og et tett samarbeid med pasient, pårørende og kommunen som oppdragsgiver. Dette forutsetter god informasjonsflyt mellom de involverte aktørene.
  • Samhandlingen med Oppdragsgiver ivaretas på en strukturert og ryddig måte:
    • Etablere klare kommunikasjonsrutiner, inkludert en dedikert kontaktperson og faste status møter.
    • Alle tiltak og beslutninger dokumenteres og rapporteres systematisk, med bruk av sikre digitale verktøy som gir transparens, redelighet og effektivitet.
    • Oppdragsgiver informeres fortløpende dersom forhåndsavtalte forhold utløses i tjenesteutøvelsen; det kan være sykdom hos pasient og innleggelse på sykehus, endring i tjenestebehov/omsorgsnivå, ved alvorlige hendelser og/eller dersom det forekommer feil fra Villa Skaars side.
    • Ved alvorlige hendelser vil Oppdragsgiver underrettes umiddelbart på telefon, med påfølgende skriftlig informasjon på e-post så lenge det personvernreglementet tillater det.
    • Dersom kommunikasjon på e-post ikke kan gjennomføres, vil e-melding i elektronisk pasientjournal benyttes.
    • Utover dette skal Villa Skaar informere om alle de forhold som påvirker kvaliteten på tjenestetilbudet eller som det er nærliggende å anta at Oppdragsgiver kan ha interesse av å vite.
    • Oppdragsgiver informeres også om resultatet av de kartlegginger som gjøres, herunder pårørende undersøkelser.
  • Ved avvik på kvalitet knyttet til rutiner vil prosedyrer følges for avviksbehandling og varsling/orientering av Oppdragsgiver. Alle avdekkede avvik som berører forholdet mellom Oppdragsgiver og Villa Skaar vil kommuniseres fortløpende, og orientering følger når avviket er lukket dersom ønskelig.

Tilgang til avtaledokumenter og info om taushetsplikt

Avtaledokumenter gjøres tilgjengelig for kunder som deltar på avtalen via Mercell. Medarbeidere som ikke har tilgang via rammeavtaleoversikt eller bruker i Mercell bes ta kontakt med produktansvarlig, innkjøpsansvarlig eller Mercell systemansvarlig i sin virksomhet for tilgang til avtaledokumenter.

Vi gjør oppmerksom på at avtaledokumenter med bilag og vedlegg er unntatt offentlighet iht OFFL § 13.1. Ved begjæring om innsyn skal RIIK involveres i saksbehandlingen.

Melde behov

Har du et behov som ikke dekkes av noen av avtalene du finner her, eller ønsker å melde fra om feil/avvik? Gi oss gjerne beskjed! Dette gjør du enkelt ved å trykke på knappen under og fylle ut et kort skjema.