Ventilasjon med tilhørende forbruksmateriell

Deltagere:

Eidskog, Grue, Kongsvinger, Nord-Odal, Sør-Odal, Våler, Åsnes, GIVAS

Avtaleeier:

RIIK

Oppstartsdato:

1. oktober 2025

Utløpsdato:

30. september 2027

Maks varighet:

30. september 2029

Gå til Hovedavtale

Åpne i Mercell

Tjenester leveres av leverandører oppgitt i prioritert rekkefølge under. Avtalen omfatter blant annet følgende:

  • Vedlikeholdstiltak, utskiftinger og endringer på eksisterende bygg/anlegg
  • Ombygginger
  • Hasteoppdrag

Arbeidsoppgavene vil hovedsakelig omfatte:

  • Arbeider med ventilasjonsanlegg.
  • Innregulering av luftmengder.
  • Årlig service eller vedlikehold av ventilasjonsanlegg etter forespørsel. Innhold/omfang avklares med den enkelte kunde, herunder om det skal gjennomføres rens av kanaler.

Leveranse av filter/reimer og forbruksdeler til ventilasjonsanlegg.

Informasjon om hvordan du gjør bestillingen finner du her. Kontaktinformasjon finner du ved å klikke deg inn på den aktuelle leverandøren her under.

Rammeavtalen omfatter ikke entrepriseprosjekter, også entrepriseprosjekter med verdi under kr. 500 000,- eks mva, og oppdrag med verdi over EØS terskelverdi.

OBS! Kongsvinger kommune tiltrer avtalen 12.11.2026.

Slik bestiller du:

For avrop med estimert verdi over 10 000 kr skal det inngås avropsavtale.

Avrop med verdi under 500 000 kr
Bestilling skjer ved å kontakte leverandørens kontaktperson i den rekkefølgen som følger av rangering. Iverksettelse etter bestilling skal skje innen 10 arbeidsdager, med mindre partene blir enige om noe annet.

Avrop med verdi over 500 000 kr og enkelte spesielle oppdrag
Tildeling av kontrakter med estimert verdi over 500 000 kr vil bli foretatt ved minikonkurranse, hvor oppdragsgiver forespør samtlige rammeavtaleleverandørene om tilbud på et konkret oppdrag. Tildelingskriterier og tildelingskriterienes vekt for det enkelte avrop vil bli oppgitt i forespørselen. Bestilleren gjennomfører minikonkurranse i Mercell.

Slik fungerer rangeringen:

  • Leverandør med 1. prioritet skal få tildelt alle oppdrag med mindre han ikke kan overholde avtalte leveringsvilkår. I slike tilfeller tildeles oppdrag til leverandør med 2. prioritet.
  • Leverandør med 2. prioritet får tildelt oppdrag i tilfeller hvor leverandør med 1. prioritet ikke kan overholde avtalte leveringsvilkår.

Skulle det vise seg at ingen av avtaleleverandørene har kapasitet til å ta oppdraget innen rimelig tid så står oppdragsgiver fritt til å engasjere en annen leverandør til å utføre oppdraget.

Tilgang til avtaledokumenter og info om taushetsplikt

Avtaledokumenter gjøres tilgjengelig for kunder som deltar på avtalen via Mercell. Medarbeidere som ikke har tilgang via rammeavtaleoversikt eller bruker i Mercell bes ta kontakt med produktansvarlig, innkjøpsansvarlig eller Mercell systemansvarlig i sin virksomhet for tilgang til avtaledokumenter.

Vi gjør oppmerksom på at avtaledokumenter med bilag og vedlegg er unntatt offentlighet iht OFFL § 13.1. Ved begjæring om innsyn skal RIIK involveres i saksbehandlingen.

Melde behov

Har du et behov som ikke dekkes av noen av avtalene du finner her, eller ønsker å melde fra om feil/avvik? Gi oss gjerne beskjed! Dette gjør du enkelt ved å trykke på knappen under og fylle ut et kort skjema.